نحوه رفع گرفتگی فاضلاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 شهريور 1401
بازدید : 160
نویسنده : سجاد امینی

در مورد گرفتگی خط فاضلاب چه باید کرد؟

 

آیا به دلیل گرفتگی خط فاضلاب احساس بدی می کنید؟ مشکل لوله کشی ناشی از گرفتگی خط فاضلاب در زیرزمین، زیرزمین، یا بیرون می تواند گران و ناامید کننده باشد، اما لازم نیست فاجعه باشد.

 

گرفتگی خطوط فاضلاب

 

اگر فکر می کنید که فاضلاب شما مسدود شده است، این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک مشکل را تشخیص دهید، چگونه آن را برطرف کنید و چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید.

 

book-local-pro.png

 

چه چیزی باعث گرفتگی خط فاضلاب می شود؟

گرفتگی خط فاضلاب می تواند ناشی از:

 

ریشه درختان. ریشه درختان باعث گرفتگی خطوط فاضلاب به خصوص در خانه های قدیمی می شود. ریشه های درختان با جذب گرما و رطوبت ارائه شده توسط خطوط فاضلاب، از هر شکاف ریز یا درزهای شلی که می توانند پیدا کنند وارد لوله ها می شوند. با تغذیه از مواد مغذی فراوانی که در آنجا پیدا می‌کنند، ریشه‌ها رشد می‌کنند و در خط فاضلاب مسدود می‌شوند. با گذشت زمان، خط فاضلاب کوچک ایجاد شده توسط ریشه درختان به کوه بزرگی از زباله تبدیل می شود.

چربی، روغن و گریس. چربی ها، روغن و گریس که در جامعه لوله کشی به نام FOG شناخته می شود، گاهی اوقات می تواند منجر به مسدود شدن خط فاضلاب شود. وقتی این مواد داغ هستند، مایع به نظر می رسند، بنابراین بسیاری از مردم بدون فکر دیگری آنها را در فاضلاب می ریزند. اما به محض خنک شدن، انبساط می‌یابند، زباله‌ها را به دام می‌اندازند و باعث انسداد می‌شوند. 

اشیاء خارجی. تامپون‌ها، پدها، پوشک‌ها، دستمال‌های کاغذی، دستمال‌های صورت، دستمال‌های مرطوب نوزاد و حتی دستمال توالت بسیار ضخیم می‌توانند در لوله‌های شما گیر کنند، زباله‌ها را جمع‌آوری کنند و باعث قطع شدن خط فاضلاب شوند. 

خطوط قدیمی فاضلاب و مشکلات لوله کشی. اگر در خانه قدیمی‌تری زندگی می‌کنید و سیستم لوله‌کشی خود را تعویض نکرده‌اید، لوله‌های فاضلاب شما ناگزیر دچار ترک‌ها و شکستگی‌هایی می‌شوند که در نهایت منجر به فروپاشی کلی سیستم لوله‌کشی می‌شود. حتی اگر خانه شما سیستم لوله کشی جدیدتری داشته باشد، اگر اتصالات لوله کشی ضعیف باشد، ممکن است باعث مسدود شدن خط فاضلاب شود.

چگونه بفهمم گرفتگی خط فاضلاب اصلی دارم؟

علائم گویای گرفتگی خط فاضلاب شما عبارتند از:

 

صداهای غرغر. هر گونه صدای غرغره، غرغره و غرغره که از توالت شما می آید به این معنی است که ممکن است خط فاضلاب شما گرفتگی داشته باشد.

بوهای بدبو اگر زهکشی شما بوی طبیعی نمی دهد، می تواند نشان دهنده گرفتگی لوله فاضلاب باشد.

زهکشی کند جریان دارد. زهکشی های متعدد کند و فشار کم آب در خانه شما نیز نشان دهنده مشکل خط فاضلاب است.

آب در مکان های عجیب و غریب اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، فواره‌ای از آب از سر دوش شما می‌ریزد یا هنگام شستشوی توالت، آب در وان بیرون می‌آید، به منبع حکمت ما توجه کنید: ممکن است به این معنی باشد که خط فاضلاب شما مسدود شده است.

فاضلاب در سینک شما. بدترین علامت این است که فاضلاب از طریق زهکشی به داخل سینک، دوش یا وان شما برمی‌گردد، نشانه قطعی این است که خط فاضلاب شما مشکل دارد.

با این حال، تنها یک توالت با جریان آهسته یا زهکشی با جریان آهسته لزوماً نشان دهنده مسدود شدن خط فاضلاب نیست. معمولاً با تمام لوله های فاضلاب خانه خود به ویژه توالت ها به طور همزمان مشکل خواهید داشت. وقتی صحبت از گرفتگی خط فاضلاب می شود، تاج و تخت چینی پادشاه است. توالت ها مستقیم ترین مسیر را به سمت فاضلاب و بزرگترین خط تخلیه دارند. اگر توالت‌های شما باعث سرریز شدن لوله‌های فاضلاب خانه‌تان در هنگام شستشوی آن‌ها می‌شوند، یا اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی یا ظرفشویی، توالت‌هایتان سرریز می‌شوند، به احتمال زیاد مشکل خط فاضلاب دارید.

 

چگونه می توانم گرفتگی خط فاضلاب را تشخیص دهم؟

برای مشخص کردن علت دقیق گرفتگی فاضلاب، ممکن است لازم باشد اعماق خاکستری خط فاضلاب خود را از طریق بازرسی دوربین بررسی کنید. نقاط حفاری مبتنی بر فرضیه چیزی از گذشته است. این روزها، یک متخصص بازرسی تصویری فاضلاب به خانه شما می آید تا یک خط تصویری را از طریق لوله های زباله شما عبور دهد و منبع انسداد را پیدا کند. 

 

بازرسی دوربین را مشابه آندوسکوپی در نظر بگیرید: دوربین از طریق لوله‌ها حرکت می‌کند و هر مشکلی را با جزئیات در زمان واقعی ثبت می‌کند. واحد دوربین مکان نقطه انسداد را از طریق دستگاه مکان یابی منتقل می کند. این نقطه نشان می دهد که کجا باید ترانشه فاضلاب را حفر کنید.

 

هنگامی که گرفتگی خط فاضلاب را تشخیص دادید، گام بعدی چگونگی رفع گرفتگی خط فاضلاب است.

 

چگونه می توانم یک خط فاضلاب را باز کنم؟

از آنجایی که گرفتگی خط فاضلاب به این معنی است که خانه شما ممکن است به دلیل توالت ها و سینک های غیرقابل استفاده غیرقابل زندگی شود. شما باید بلافاصله پس از تشخیص مشکل، پاکسازی خط فاضلاب را انجام دهید. انجام این کار به شما و خانواده‌تان امکان می‌دهد به خانه‌ای بدون آلودگی با لوله‌های کار بازگردید. 

 

ابتدا آب را ببندید تا فشار خط فاضلاب آزاد شود. اگر گرفتگی خط فاضلاب اصلی دارید، می توانید با خاموش کردن آب خود در منبع تغذیه اصلی آن یا در سطح خیابان، مقداری از این فشار را کاهش دهید. سپس، اطراف را جستجو کنید و ببینید آیا می توانید خط پاکسازی فاضلاب را پیدا کنید، معمولاً یک لوله سفید کوچک به قطر حدود سه تا چهار اینچ و با درپوش پیچی مهر و موم شده است. باز کردن درپوش می تواند به باز کردن پیچ خط شما کمک کند زیرا فشار ایجاد شده را آزاد می کند و آب پشتیبان را به تخلیه تشویق می کند. 

پس از کاهش فشار، موارد زیر می توانند به باز کردن انسداد خط فاضلاب شما کمک کنند:

 

پاک کننده شیمیایی.اگرچه موثر است، استفاده از مواد شیمیایی برای رفع گرفتگی خط فاضلاب می تواند یک خطر ایمنی باشد، بنابراین مطمئن شوید که لباس ایمنی مناسب بپوشید و از تمام دستورالعمل های آژانس حفاظت از محیط زیست برای استفاده از مواد شیمیایی پیروی کنید. قبل از استفاده از مواد شیمیایی، مطمئن شوید که خط فاضلاب هیچ گونه شکستگی نداشته باشد. اگر خط فاضلاب شما به دلیل ریشه‌های درخت مسدود شده است، اکثر لوله‌کش‌ها استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی مبتنی بر سولفات مس را توصیه می‌کنند که به از بین بردن ریشه‌های درخت در عرض دو هفته پس از استفاده کمک می‌کند. اگر به نظر می رسد مربای دستمال توالت است، می توانید از یک پاک کننده شیمیایی مبتنی بر سفید کننده استفاده کنید که می تواند به رفع گرفتگی کمک کند. اگرچه باید دستورالعمل های پاک کننده شیمیایی را که انتخاب می کنید دنبال کنید، به طور کلی، مواد شیمیایی را در لوله فاضلاب ریخته و آن را حداقل 15 دقیقه نگه می دارید. پس از آن، مطمئن شوید که لوله را با آب گرم خارج کنید. 

پاک کننده غیر شیمیایی اگر برای رفع گرفتگی خط فاضلاب به دنبال درمان‌های خانگی سازگار با زمین هستید ، یک قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب لیمو یا سرکه ترکیب کنید. مخلوط را در زهکشی بریزید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند قبل از اینکه آب لوله کشی داغ را در خط فاضلاب جاری کنید. 

مارپیچ لوله کشی. می‌توانید خط فاضلاب خود را با استفاده از یک مارپیچ لوله‌کشی مارپیچ کنید، که ممکن است به شما امکان دهد گرفتگی را بشکنید یا زباله‌ها را به اندازه کافی برای رفع مشکل از بین ببرید. با این حال، این یک قانون کلی است که وقتی متوجه گرفتگی خط فاضلاب می شوید، دیگر خیلی دیر شده است که خودتان را با یک مارپیچ تخلیه استاندارد تعمیر کنید. معمولاً ابزارهای قدرتمندتر و حرفه ای مورد نیاز است. برخی از مارپیچ‌های حرفه‌ای به کمک برق یا حتی روی کامیون نصب می‌شوند، به این معنی که می‌توانند تمیز کردن مکانیکی بسیار قوی تخلیه را ارائه دهند. معمولاً تا زمانی که لوله‌کش شما بتواند گرفتگی را از هم جدا کند، یک گیره حرفه‌ای به خط فاضلاب وارد می‌شود.

جت آب پرفشار. برای تمیز کردن فاضلاب با جت آب از یک شیلنگ فشار بالا استفاده می شود که به یک فشار دهنده آب متصل است. آب از یک سر نازل تخصصی خارج می شود و به خط فاضلاب شما سرازیر می شود، زباله ها را می شکند و در نتیجه لوله را باز می کند. یک جت آب قوی می تواند زباله های انباشته شده را پودر کند و خط فاضلاب شما را به طور کامل تمیز کند. جت آب معمولی حتی می تواند به شما این امکان را بدهد که خطوط فاضلاب خود را با افزایش کارآیی و اثربخشی آنها در طول زمان برای مدت طولانی تری باز نگه دارید، و به طور کلی گزینه ای مناسب تر و مقرون به صرفه و به طور کلی ایمن تر است. فقط قبل از استفاده از این روش مطمئن شوید که در خط فاضلاب شما شکستگی وجود ندارد.

گاهی اوقات یک لوله کش استفاده از سه روش را توصیه می کند: مواد شیمیایی برای از بین بردن مشکلات ریشه، مارپیچ برای از بین بردن بیشتر زباله ها، و در نهایت، جت آب با فشار بالا برای تکمیل کار. 

 

چقدر باید برای پاکسازی خط فاضلاب هزینه کنم؟

متأسفانه، اگر شما آماده نباشید، یک خط فاضلاب مسدود شده نیز می تواند اهداف مالی شما را مسدود کند. در مجموع، هزینه مسدود شدن خط فاضلاب اغلب هزاران دلار است.

 

یک بازرسی دوربین فاضلاب به طور متوسط ​​700 دلار هزینه دارد، اگرچه بسته به موقعیت مکانی و شرایط خاص خانه می تواند از 250 تا 4000 دلار متغیر باشد. 

 

به طور متوسط، تمیز کردن یک خط فاضلاب بین 175 تا 1000 دلار هزینه دارد. Snaking در انتهای پایین طیف قرار دارد و از 150 تا 500 دلار متغیر است. آب پرفشار معمولاً بین 250 تا 800 دلار هزینه دارد. 





:: برچسب‌ها: رفع گرفتگی فاضلاب ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com